Wij hebben meer mensen nodig – dus geven u nog een maand om van u te laten horen! U kunt tot eind september de app nog downloaden en mee doen.

Ik wil wel de mensen die al mee hebben gedaan met de Mijn Park app hartelijk danken! Wij hebben wel al heel veel informatie van jullie gekregen, maar… wij zouden graag dat veel meer mensen mee doen – dan hebben wij pas een goed beeld van hoe iedereen het Rembrandtpark beleeft en gebruikt.

Ik zou u graag uitleggen waarom het belangrijk is dat veel mensen meedoen. Als we kijken naar het grafiekje over tevredenheid zien we dat de meeste mensen aangeven dat ze over het algemeen wel tevreden zijn met de punten in kwestie. Betekent dit dat er niks hoeft te veranderen, ‘alles is prima – we kunnen toch niet iedereen tevreden houden…’? Eigenlijk hebben wij nog niet genoeg informatie om hierover echt wat te zeggen.

Als we goed kijken zien we dat er wel sommige zaken zijn waar meer mensen minder tevreden mee zijn. Dit zijn: de mogelijkheden om te zitten; opgeruimdheid; beschikbaarheid speelruimte voor kinderen en mogelijkheden voor recreatie en sport. Bij al deze punten zijn meer dan 20% van de respondenten niet, of helemaal niet, tevreden. Om met deze informatie een goed advies te kunnen geven hebben wij eerst meer achtergrond informatie nodig.

Jammer genoeg hebben wij de achtergrond informatie nog niet kunnen bekijken (dit wordt apart bewaard vanwege privacy). Wanneer wij dat wel hebben kunnen wij gaan kijken of het misschien bepaalde groepen zijn die minder tevreden zijn over specifieke aspecten van het park.

Als voorbeeld: mensen met kinderen. Het is mogelijk dat mensen met kinderen minder tevreden zijn met de beschikbaarheid van speelruimte voor kinderen in het park. Maar als de groter deel van respondenten geen kinderen hebben en (mede daardoor) wel tevreden zijn, zeggen de algemene resultaten dat de meeste mensen wel tevreden zijn met de beschikbaarheid speelplaatsen.

Dit wil zeggen – wij krijgen een veel beter inzicht als wij de resultaten samen bekijken met de achtergrond informatie – met generalisaties moeten wij voorzichtig zijn. Om ons voorbeeld weer aan te halen, wat als mensen met kinderen minder naar het park toe komen omdat ze niet tevreden zijn met de speelplaatsen. Om dit goed te kunnen beoordelen hebben we twee dingen nodig: 1. de achtergrond informatie van respondenten en van de omringende buurten en 2. meer mensen die mee doen zodat alle groepen (oud/jong, alleenstaand/gezinnen, hoogopgeleid/laagopgeleid, sporter/picknicker, enz.) voldoende vertegenwoordigd zijn. Dan kunnen we pas beginnen met een goede analyse.

Please share: